Romantika

lot-and-his-daughters-1770-oil-on-canvas-pierre-joseph-verhaghen (1)

Lot ” i njegove dvije kćeri živjeli su u pećini. Starija reče mlađoj: “Otac nam ostarje, a muža na zemlji nema da bude s nama, kako je običaj po svem svijetu.Hajdemo oca opiti vinom, pa s njime leći: tako ćemo s ocem sačuvati potomstvo.”One noći opiju oca vinom, i starija ode te legne sa svojim ocem, a on nije znao kad je legla ni kad je ustala. Sutradan starija reče mlađoj: “Sinoć sam, eto, ležala ja s našim ocem; napojimo ga vinom i noćas, pa idi ti i s njim lezi: tako ćemo ocu sačuvati potomstvo.”Opiju oca vinom i one noći te mlađa ode i s njim legne, a on nije znao kad je legla ni kad je ustala.Tako obje Lotove kćeri zanesu s ocem.”

 

 

Venus_and_Adonis_by_Titian

“Priđi k udovici svoga brata, izvrši prema njoj djeversku dužnost i tako očuvaj lozu svome bratu! Ali Onan, znajući da se sjeme neće računati kao njegovo, ispuštaše ga na zemlju kad god bi prišao bratovoj udovici, tako da ne dade potomstva svome bratu. To što je činio uvrijedilo je Jahvu, pa i njega pogubi.”

 

 

“Kad je Juda opazi, pomisli da je bludnica, jer je bila pokrila lice. Svrati se on k njoj i reče: – “Daj da ti priđem! “A ona odgovori: – “Što ćeš mi dati da uđeš k meni?” – “Spremit ću ti jedno kozle od svoga stada”, odgovori. – “Treba da ostaviš jamčevinu dok ga ne pošalješ.” A on zapita: – “Kakvu jamčevinu da ti ostavim?” Ona odgovori: – “Svoj pečatnjak o vrpci i štap što ti je u ruci.” Dade joj jedno i drugo, a onda priđe k njoj i ona po njem zače.”

 

6034c131b312ab859b43fe282d7d6136--vintage-couples-vintage-ladies.jpg

“Kad bijah jednom na prozoru svoje kuće i gledah van kroz rešetku,vidjeh među lakovjernima, opazih među momcima nerazumna mladića: prolazio je ulicom kraj njezina ugla i koracao putem k njezinoj kući u sumraku između dana i večeri kad se hvata noćna tmina; i gle, susrete ga žena, bludno odjevena i s prijevarom u srcu. Jogunasta bijaše i razuzdana, noge joj se nisu mogle u kući zadržati; bila je čas na ulici, čas na trgovima i vrebala kod svakog ugla; i uhvati ga i poljubi i reče mu bezobrazna lica: “Bila sam dužna žrtvu pričesnicu, i danas izvrših svoj zavjet; zato sam ti izašla u susret, da te tražim, i nađoh te. Svoju sam postelju nastrla sagovima, vezenim pokrivačima misirskim; svoj sam krevet namirisala smirnom, alojem i cimetom. Hajde da se opijamo nasladom do jutra i da se radujemo užicima ljubavi. Jer muža mi nema kod kuće: otišao je na dalek put;uzeo je sa sobom novčani tobolac; a vratit će se kući tek o uštapu.” Tako ga zavede svojim vičnim nagovorom, odvuče ga svojim glatkim usnama. I ludo on pođe za njom, kao što vol ide na klaonicu i kao što jelen zapleten u mrežu čeka dok mu strijela ne probije jetra, i kao ptica što ulijeće u zamku, i ne znajući da će ga to života stajati.”

 

 

ano-um-ok.jpg

“Dragi je moj bijel i rumen, ističe se među tisućama.Glava je njegova kao zlato, zlato čisto, uvojci kao palmove mladice, crne poput gavrana. Oči su njegove kao golubi nad vodom potočnom; zubi mu kao mlijekom umiveni, u okvir poredani. Obrazi su njegovi kao lijehe mirisnog bilja, kao cvijeće ugodno, usne su mu ljiljani iz kojih smirna teče. Ruke su mu zlatno prstenje puno dragulja, prsa su njegova kao čista bjelokost pokrita safirima. Noge su mu stupovi od mramora na zlatnom podnožju. ”

 

goat-on-man_528_poster.jpg

“Kako si lijepa, prijateljice moja, kako si lijepa! Imaš oči kao golubica (kad gledaš) ispod koprene. Kosa ti je kao stado koza što izađoše na brdo Gilead. Zubi su ti kao stado ovaca ostriženih kad s kupanja dolaze: idu dvije i dvije kao blizanke i nijedna nije osamljena. Usne su tvoje kao trake od grimiza i riječi su tvoje dražesne, kao kriške mogranja tvoji su obrazi pod koprenom tvojom. Vrat ti je kao kula Davidova, za obranu sagrađena: tisuću štitova visi na njoj,  sve oklopi junački. Tvoje su dvije dojke kao dva laneta,  blizanca košutina, što pasu među ljiljanima.”

 

80020265b2d6fc97e6a2c4d328ea1fd5.jpg

“Evo moje sluškinje Bilhe: uđi k njoj, pa neka rodi na mojim koljenima, da tako i ja steknem djecu po njoj.” Dade mu dakle svoju sluškinju Bilhu za ženu, i Jakov priđe k njoj. Bilha zače te Jakovu rodi sina.”

 

peter-paul-rubens1 (1).jpg

“Samson dođe da pohodi svoju ženu, donijevši joj kozle i reče: “Želim ući k svojoj ženi u ložnicu.” Ali mu tast ne dopusti.”Mislio sam,” reče mu on, “da si je zamrzio, pa sam je dao tvome drugu. Ali zar njezina mlađa sestra nije ljepša od nje? Uzmi je namjesto one!”

 

 

polygamy

“Kralj je Salomon – uz kćer faraonovu – volio mnoge žene tuđinke: Moapke, Amonke, Edomke, Sidonke i Hetitkinje, Imao je sedam stotina kneževskih žena i tri stotine inoča.”

 

 

article-2240821-00399A7400000258-74_634x464

” Kad budeš ušao u svadbenu sobu, uzet ćeš tamjanova pepela i metnut ćeš na nj malo ribljeg srca i jetre; kad tako okadiš, demon će oćutjeti vonj i pobjeći će i neće se više vratiti.”

 

 

PAB_FUTURE2

“Čovjek koji čini preljub na postelji svojoj i govori u sebi: “Tko me vidi? Tama je oko mene i zidovi me kriju, nitko me ne vidi, čemu se bojati? Grijeha se mojih neće sjetiti Svevišnji!” – takav se boji samo ljudskih očiju, a ne shvaća kako su oči Gospodnje deset tisuća puta od sunca svjetlije i paze na sve putove ljudske i motre i najskrivenije zakutke.”

Predigra

 

“Vidjevši Rahela da Jakovu ne rađa djece, postade zavidna svojoj sestri pa reče Jakovu: “Daj mi djecu! Inače ću svisnuti!”

 

Gazela-Granta.jpg

“Neka je blagoslovljen izvor tvoj i raduj se sa ženom svoje mladosti: neka ti je kao mila košuta i ljupka gazela, neka te grudi njene opajaju u svako doba, njezina ljubav zatravljuje bez prestanka!”

 

Apply-honey-to-make-the-lips-bigger-naturally.jpg

“Jer s usana žene preljubnice kaplje med i nepce joj je glađe od ulja, ali je ona naposljetku gorka kao pelin, oštra kao dvosjekli mač.”

 

Pravila igre

“Čovjek koji bi spolno općio sa životinjom ima se smaknuti. Životinju ubijte! Ako bi se žena primakla bilo kakvoj životinji da se s njom pari, ubij i ženu i životinju. Neka se smaknu i njihova krv neka padne na njih.”

 

01_girl-watchers

“Stidi se piljiti u tuđu ženu.”

 

 

“Ne uzimaj sebi koju ženu u isto vrijeme kad i njezinu sestru da je ljubomorom žalostiš otkrivajući golotinju ovoj preko nje za njezina života!

 

“Ako bi muškarac legao s muškarcem kao što se liježe sa ženom, obojica bi počinila odvratno djelo. Neka se smaknu i krv njihova neka padne na njih ”

 

“Neka se u Jahvinu zajednicu ne prima onaj komu je stučena mošnjica ili odrezano udo.”

 

“Čovjek koji bi legao sa ženom za njezina mjesečnog pranja te otkrio njezinu golotinju – razgolio izvor njezine krvi i ona sama otkrila izvor svoje krvi – neka se oboje odstrane iz svoga naroda. ”

 

“Kad koji čovjek imadne izljev iz svoga tijela,njegov je izljev nečist. Evo u čemu je njegova nečistoća ako ima taj izljev: ispusti li njegovo tijelo izljev ili ga zadrži, on je nečist. Svaka postelja na koju legne onaj koji ima izljev neka je nečista; i svaki predmet na koji sjedne neka je nečist. A svaki koji se dotakne njegove posteljine neka opere svoju odjeću, u vodi se okupa i nečistim ostane do večeri. Tko god sjedne na predmet na kojemu je sjedio onaj koji je imao izljev neka opere svoju odjeću, u vodi se okupa i nečistim ostane do večeri.”

 

Svršetak, iz konteksta

“Tada Izak uvede Rebeku u svoj šator i uze je sebi za ženu,u ljubavi prema njoj Izak je nalazio utjehu nakon smrti svoje majke.”

 

” Tada Samuel reče Jišaju: “Pošalji po njega, jer nećemo sjedati za stol dok on ne dođe.”Jišaj posla po njega: bio je to rumen momak, lijepih očiju i krasna stasa. I Jahve reče Samuelu: “Ustani, pomaži ga: taj je!”Samuel uze rog s uljem i pomaza ga usred njegove braće.”

 

“O da svršetak moj bude kao njegov! “Što mi to uradi! – reče Balak Bileamu. “Dovedoh te da prokuneš moje neprijatelje, a kad tamo ti ih blagoslovom obasu! “On odgovori: “Zar mi nije dužnost kazati što mi Jahve stavlja u usta?” Hajde sa mnom na drugo mjesto, odakle ga možeš svega vidjeti” zamoli ga Balak. “Odavde mu vidiš samo jedan kraj, a ne vidiš ga svega. Odande mi ga prokuni!”

 

921b5243327d7765ee1a99d413458426--winter-painting-woman-reading

“Vidje li što učini odmetnica Izrael? Ona odlazi na svaku visoku goru i pod svako zeleno stablo i ondje se podaje bludu. A ja mišljah: ‘Poslije svega što učini vratit će se k meni.’ Ali se ona ne vraća. I to vidje sestra njena, nevjernica Judeja. A vidje i kako otpustih odmetnicu Izraela zbog svih preljuba i dadoh joj knjigu otpusnu. Ali sestra joj, nevjernica Judeja, nimalo se ne poboja, pa i ona okrenu u blud. I svojim lakoumnim bludom obeščasti zemlju; činila je preljub s kamenjem i drvljem. I nakon svega toga nije se vratila k meni nevjernica sestra njezina, Judeja, svim srcem svojim, već samo prijetvorno”

 

823e7300c661d1e1cf949a8062a75e11--minions-despicable-me-the-minions

“Sine čovječji, bile dvije žene, kćeri jedne matere. I odaše se bludu u Egiptu, blud činiše u mladosti: ondje su im grudi stiskali, djevojačke dojke gnječili. Starijoj bijaše ime Ohola, a sestri joj Oholiba”…”Kad bi ugledala muškarca na zidu naslikana, likove Kaldejaca crvenilom nacrtane,bedara pasom opasanih, sa spuštenim povezima na glavama – sve junake, prave Babilonce, rodom iz zemlje kaldejske – tek što bi ugledala priliku njihovu, sva bi se za njima uspalila te im slala poslanike u zemlju kaldejsku.Sinovi babilonski k njoj bi dohrlili na ljubavnu postelju da je bludom kaljaju. A kad bi se s njima okaljala, zgadili bi joj se.Ali se razglasilo njezino bludništvo, otkrila se njena golotinja, i duša se moja od nje odvratila, kao što se bješe odvratila od sestre njene. Jer ona se još gorem bludu predala, opominjući se dana svoje mladosti kad se u Egiptu bludu odavala,uspaljujući se za razvratnicima kojima muška snaga bijaše kao u magaraca, a izljev kao u pastuha.”

 

i-died-for-this

“I umnožih te, i ti se razraste i velika postade, i dođe vrijeme da sazreš. Dojke ti se raspupale, kosa ti narasla, ali si još gola i naga bila. ”

 

tissot-david-praying-in-the-night-900x785x300.jpg

“Jahve, nemoj me karati u srdžbi svojoj, ne kažnjavaj me u svojoj jarosti!”

 

creation-of-adam-hands-detail.jpg

“Jučer si došao, a danas da te vodim da se potucaš s nama”